DOLAR

• Düzce
a

Turdak, Antik Efes-Mimas Yolu Çamlık-Şirince Parkurunda

Turgutlu Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü Turdaki 10 Aralık pazar günü Tarihi Efes-Mimas Yolunun Selçuk, Çamlık Köyü ile Şirince arasındaki doğa harikası parkurda yürüdüler.

ad826x90

Turdak yöneticilerinden Perihan Oğultekin bu etkinliği gazetemize anlattı.” Turdak Kulübü olarak; Tüm parkurlarını yürüdüğümüz 510 km’lik Antik Likya (Muğla-Antalya)yolunun ardından Antik  Karya (Aydın-Muğla), Antik Lidya-Altının yolu(Manisa), Efes-Mimas Yolu(İzmir) parkurlarını birer yürümeyi sürdürüyoruz. Bu pazar, Efes-Mimas yolunun Selçuk Çamlık-Şirince parkurundaydık. Sabah 7.30 gibi çok erken saatlerde yola çıkan gurubumuz Selçuk Add Çay Bahçesinde kahvaltımızı yaptıktan sonra Çamlık köyüne geçtik. Buradaki  Türkiye’nin tek “Buharlı Tren müzesi” yağmur altında gezip Demir yolu taşımacılığının 150 yılı aşkın  zamandır geçirdiği aşamaları gözlemledik. Köyden  yürüyüşümüz yağmur altında başladı. Parkurumuz; İzmir Dağcılık kulüplerince belirlenip işaretlenen 709 km’lik Antik Efes-Mimas yolunun Şirince-Çamlık etabıydı. Yer yer meyve bahçelerinin arasından kimi yerlerde Orman içi yollardan yağmur altında uzun bir yürüyüş gerçekleştirdik. Bir ay önce gerçekleştirdiğimiz Yenifoça-Kozbeyli Çilek Yolunda bulamadığımız “Ağaç Çilekleri” ni burada bol bol bulduk, Kimi arkadaşlar Çintar, Mantar, Kuzukulağı bile topladılar.

Şirince, karşımıza öyle, hemen karşımıza çıkmadı bu kez. Gök kuşağı altında tepeden inerek varabildik. Bizi ilk karşılayan, şu an bakımsız kalmış Şirince, Nişanyanevleriydi. Harika taş döşeli yoldan Kilise ziyaret ardından  sokaklara dağıldık. Kimi Şirince’ye özgü meyve şaraplarını tatmaya, kimisi de öğle yemeği yiyebileceği sıcak, kuru bir ortama sığındılar. Buraya Selatin Köyü parkurundan ulaşan Tire, Tiredaklı dostlarımızla karşılaşıp sohbet ettik. 16.00 da dönüşe geçerek iki saatlik bir yolculuktan sonra Turgutlu’ya gelebildik.

Gelecek pazara Manisa Spil Dağındayız; Uncubozköy – Haydar Deresi-Sultan Yaylası – Karakoca köyü arasında olacağız” dedi.

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Turgutluspor play off dışına çıktı