Olympos dağcıları Hamalınkırı’ndan Sülüklügöl’e yürüdü

"Yeşillikler arasında masmavi bir çarşaf gibi oldukça güzel bu gölün (Sülüklügöl) etrafı maalesef biz insanlar tarafından piknik artıkları ile kirletilmiş. Maalesef piknik yapma kültürüne henüz ulaşamamış insanlar, artıklarını bırakarak güzel bir tablonun görünümünü bozmuşlar ve bozmaya devam ediyorlar."

TURGUTLU Olympos Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü'nün bu haftaki yürüyüşü Hamalınkırı Mevkiinden başladı. Sülüklügöl'e kadar uzanan yürüyüş tekrar Hamalınkırı'nda sona erdi.

Olympos Dağcılık Turgutlu Şubesinden yapılan açıklamada: "Sabah 8.30 sıralarında Hamalınkırı'nda araçlarımızdan indik. Rehberimiz Haydar Atilla'nın yürüyüş kural ve tedbirlerini hatırlatmasının ardından ekip yürüyüşe başladı. Güneş, Spil Dağını yeni yeni aydınlatmaya başladığı bir anda ekip de Spil eteklerinden zirveye doğru tırmanmaya başladı. Yaklaşık 4 km'de 500 metre yükselecekti. Güneşin etkisiyle bitki yapraklarında oluşan çiğ tanecikleri etrafa güneşin 7 rengini yansıtıyordu. Dar ve taşlık patikadan tek sıra halinde tırmanan ekibimiz ilk anda soluk soluğa kalsa da verile ilk molanın ardından nefesini ayarlamış daha dinç ve daha dinamik görünüyordu. Patikada ilerlerken sanki üzerine çıkıp fotoğraf çektirelim diye özel olarak ayarlanmış bir insan boyundan daha yüksek bir kaya ile karşılaştık, tabi ki kulüp flamamızı açarak bu anı ölümsüzleştirdik. Dar patika ve onlarca çeşit ağaçların arasından tırmanışımıza devam ettik. Bir iki yerde daha nefes molası verildikten sonra bizi Sülüklügöl'e ulaştıracak orman yoluna çıktık. Birkaç yüz metre yürüdükten sonra Sülüklügöl göründü. Yeşillikler arasında masmavi bir çarşaf gibi oldukça güzel bu gölün etrafı maalesef biz insanlar tarafından piknik artıkları ile kirletilmiş. Maalesef piknik yapma kültürüne henüz ulaşamamış İnsanlar, artıklarını bırakarak güzel bir tablonun görünümünü bozmuşlar ve bozmaya devam ediyorlar.

Gölün kenarında uygun bir yerde ateş yakılarak fotoğraflar çekildi. Göle karşı çaylar yudumlandı. Sucuklar kızartıldı. Ekmek arası yapılarak iştahla yenildi. Yaklaşık 1,5 saatlik moladan sonra değişik bir patikadan Soğanlı mevkiine gelindi. Burada verilen kısa mola hakkımızı fotoğraf çekerek kullandık. Hava oldukça güzel güneşli, pırıl pırıl. Çiğdem çiçekleri yer yer görünüyor, baharın müjdecisi bu çiçekleri okşar gibi inceleyerek tekrar Hamalınkırı'na geldik. Yaklaşık 11 km'lik bir yürüyüşün bizlere verdiği huzur ve özgüvenle araçlarımıza binerek can kasabamıza geri döndük." deniildi.

Olympos Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü, pazar günü Kemalpaşa-Ören Şelale Parkurunda yürüyecek. Haber Merkezi